ד"ר דוליטל

ד

דוקטור דוליטל הוא רופא הנזנח על ידי מטפליו בני האדם בגלל מנהגו לאסוף בעלי חיים חולים למרפאתו ולטפל בהם. הוא מגלה כי הוא בעל כשרון מיוחד לטיפול בבעלי חיים ואף מצליח ללמוד את שפתם ולדבר איתם. סדרת הספרים על ד"ר דוליטל נכתבה בימי מלחמת העולם הראשונה על ידי הסופר האנגלי יו לופטינג, בעת ששהה בחזית. מאז הפך ד"ר דוליטל לסמל לכל הווטרינרים בעולם ולמושא הערצה של מרבית ילדי העולם. ווטרינר הוא רופא המרפא בעלי חיים שאינם בני אדם. אנו מכירים סוגים שונים של ווטרינרים בניהם: וטרינרים של חיות מחמד המטפלים בכלבים, חתולים, תוכים, מכרסמים, זוחלים ואחרים. וטרינרים של חיות משק וחיות גדולות  כמו :פרות, סוסים, כבשים, עופות, דגים ועוד. וטרינרים של חיות בר, אלה רופאים העובדים בדרך כלל בגני חיות, רשויות הטבע או במרכזי סיוע לחיות. מה שבטוח כל אחד מהם חלם בילדותו להיות ד"ר דוליטל.

 

חוג וטרינריים צעירים מפגיש בין הילד לווטרינר – לד"ר דוליטל ופותח דלת לעולם הווטרינריה ולעולם בעלי החיים. בחוג כל ילד הופך להיות לד"ר דוליטל, הוא מקבל ערכת רופא הכוללת חלוק לבן, סטטוסקופ, כובע ומסכה כירורגית. הילדים בחוג מתנסים בציוד הרופא לומדים להסתכל במיקרוסקופ ובצילומי הרנטגן של בעלי חיים. הילדים לומדים על עולם החי והרפואה הווטרינרית ורוכשים ערכים כמו: שמירה והגנה על החלש. כיבוד הסביבה והיקום בו אנו חיים.

 

באמצעות חוג וטרינריים הילדים נכנסים לתוך עולם קסום, עולם בעלי חיים אלו שאנו מכירים וכאלו שמעולם לא פגשנו ולא ידענו על קיומם. בחוג נכנסים הילדים לנעליו של ד"ר דוליטל רופא החיות ולומדים את עבודתו. כאן רוכשים הילדים את יכולת המגע והתקשורת עם בעלי החיים. הם נחשפים לכאב ולחולשה של האחר ולומדים כי ניתן לסייע ולעזור גם במצבים דרמתיים וכואבים. הם לומדים שליטוף ונגיעה מקילים על הסובל והכואב ומשליכים מכך גם לחיי היום יום בחברת בני אדם. ילדים הפוחדים מבעלי חיים מכל סיבה שהיא החוג הוא מקום מרפא עבורם ועוזר להם להתגבר על חששות ופחדים בכלל ומבעלי חיים  בפרט.


ההבדל בין חוג וטרינריים צעירים לחוג המתמקד בבעלי חיים וטבע הוא באוריינטציה וטרינרית. מערך השיעורים מקנה למשתתפים הבנה יסודית של עולם החי. הילדים בחוג לומדים להכיר את המערכות הפיזיולוגיות  אצל בעלי החיים, הם נחשפים לעבודתו של הווטרינר דרך שיעורי אנטומיה, פיסיולוגיה ורפואה באמצעות שימוש במודלים להדמיית מערכות גוף בעל החיים וציוד וטרינריים. הילדים מתנסים בבדיקה הפיסיקלית של בעל חיים, חבישה וטיפול בשברים. חוג ווטרינריים צעירים פותח דלת לרצון להמשך לקרירה מקצועית כווטרינר. כל ילד יכול להיות ד"ר דוליטל ולו לרגע.


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: